הסנאט אישר הלילה הסכם המצוק הפיסקאלי

הכיוון של ארה"ב נראה חיובי, למרות שעדיין מוקדם לחגוג. אתמול בלילה הושג הסכם והסנאט האמריקאי אישר את ההסכם על הצוק הפיסקאלי. כעת נשאר רק לקבל אישור מבית הנבחרים

יום ראשון הינו יום השבתון של האמריקאים, ונדירים המקרים בהם משרדי הממשלה באים לעבוד או לקבל החלטות ביום זה. בראשון האחרון פצח הממשל האמריקאי בדיונים קדחתניים על מנת להגיע להסדר בנוגע לצוק הפיסקאלי. הדיונים נכנסו לקצב אינטנסיבי ונראה כי כל הצדדים רצו להגיע להסדר כדי שארה"ב לא תיכנס לתקופת צנע של קיצוצים. הלילה זה סוף סוף קרה והאמריקאים עברו את המשוכה הראשונה לאחר שהסנאט האמריקאי אישר את ההסכם. עדיין לא ברור פרטי ההסכם אך הכיוון הוא חיובי, והבורסות נפתחו היום במגמה חיובית. כל מי שמשתכר מעל 400 אלף דולר בשנה יספוג את העלאת המיסים.
לטענת האנליסטים מדובר רק בהפסקת אש ולטענתם הקרב האמתי יתחולל במרץ בעימות על העלאת תקרת החוב. גורמים המעורבים במו"מ ציינו כי זה היה נראה כמו סחר סוסים בין הבית הלבן לסיעה הרפובליקנית בסנאט.
הרקע לכך החל בשנת 2008, כשמשבר הסאב פריים היכה בארה"ב, ניתנו הטבות מרחיקות לכת עליהם הכריז ג'ורג' בוש הבן, כדי להטיב עם המשקיעים ולהניע את הכלכלה האמריקאית. בין ההטבות ניתן היה למצוא הטבות מס מרווחי הון ופטור ממס על דיבידנד. כמו כן הממשל אמור להקטין את התערבותו בשוק הכלכלי וזאת על מנת להקטין את הגרעון, התופח והאינסופי של ארה"ב. הגרעון הינו הפער בין ההכנסות וההוצאות של המדינה, ועל פי התכנונים הוא אמור לקטון בחצי בראשון לינואר השנה, אלא אם כן יוחלט אחרת על ידי הנשיא והקונגרס האמריקאי. המונח צוק פיסקאלי הוטמע כאמור השנה כיוון שבמידה ואכן זה יצא לפועל, ויהיו גזירות מס, ארה"ב תעמוד בפני צוק, והיא עלולה להידרדר לתהום, ולסחוב אתה גם כן את מדינות אירופה.

המחלוקת היא בין הדמוקרטים לרפובליקנים, השונים בגישותיהם: בעוד הרפובליקנים מאמינים כי יש לקצץ כ 800 מיליארד דולר, מאמינים הדמוקרטים כי הקיצוץ אמור להיות כפול ולעמוד על 1.6 טריליון דולר. פער נוסף שקיים בין הצדדים הינו בנושא המיסוי: בעוד הרפובליקנים לא רוצים למסות את בעלי ההכנסה הגבוהה, הדמוקרטים בעד לפגוע בהם על ידי הכנסת מיסוי לאלו שמרוויחים מעל 250 אלף דולר בשנה.   

מה יהיה עם שוק הנדל"ן בארהב ב 2013 לחץ כאן

להורדה בחינם למייל את הספר כיצד להשקיע בנדל"ן בארה"בבתבונה לחץ כאן

נשמח לסייע בכל שאלה

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן