מדוע שוק הנדל"ן ימשיך במגמת ההתאוששות

נדל"ן בארה"ב

נדל"ן בארה"ב
שוק הנדל"ן בארה"ב ממשיך להתאושש, אך כלכלני הוול סטריט מזהירים מפני שרידים של משבר הסאב פריים אשר עדיין מפוזרים ברחבי ארה"ב. שבוע המסחר הנוכחי של הוול סטריט מאופיין במשקיעים אשר הביעו את שמחתם לאחר שפורסמו נתוני מכירות הבתים בהמתנה, ואשר מהווים עליה יפה בשיעור של 4.5% כאשר צפי העלייה עמד על 3% בלבד

נתון שפורסם באמצעות Realty Trac מצביע על סיבה נוספת בגינה מכירות הנדלן בארה"ב עלו ב-21%. מכירות בזק – SHORT SALE, אשר מאופיינות במכירת בתים במחיר נמוך יותר מגובה המשכנתא, עלו ב-22%. לפיכך, משקיעים הבנקים מאמצים גדולים למכור את הבתים במכירות בזק תחת בחירה באפשרות העיקול. דבר זה מביא את שוק הנדל"ן בארה"ב לירידה של 15% במכירות הבתים אשר בבעלות הבנקים, ולעליה של 6% במכירות ה SHORT SALE.

שורט סייל הינם מקרים בהם רגע לפני שהבנק מעקל לבעל הנכס את הנכס, כתוצאה מאי עמידה בתשלומי המשכנתא, הוא נותן לו הזדמנות למכור בשוק החופשי ובכך להימנע מהליך עיקול. בעל הנכס מרוויח מהעובדה שהוא מוכר את הנכס במחיר טוב יותר, ונמנע מהליך הוצל"פ הכולל פגיעה בקרדיט העתידי שלו בבנק והבנק מרוויח מהעובדה כי לא יצטרך לעקל הנכס ובכך להרוויח עלויות משפט והליך ארוך ומתיש שעלול לקחת מספר רב של חודשים.

נכסים נמכרים במחיר נמוך ביחס לשווי האמיתי שלהם
לדברי דרן בלומקוויסט, סגן נשיא Realty Trac, "למרות שמכירות הבתים המועמדים לעיקול מייצגים חלק קטן מאוד מסך מכירות הבתים, עדיין הכמות גדולה ומהווה מקום לדאגה". עוד הוסיף סגן הנשיא ואמר כי "בעוד ששוק מכירות הבתים נמצא במצוקה, בין אם מדובר בבית במצב של טרם עיקול, או בבעלות הבנקים, נמכרים הבתים במחיר נמוך ביחס לשווי האמיתי של הנכס, והמחירים עדיין עולים עקב הביקוש ההולך וגדל".
בדומה לכל שוק אחר, גם מחירי שוק הנדל"ן מבוססים על היצע וביקוש. ההיצע בשוק הדיור הוא נמוך, ולכן מסתמנת מגמת עליית מחירים. על פי Lender Processing Services, מעניין לראות כי קיימים 1.7 מיליון בתים הנמצאים תחת עיקול בארה"ב, ועוד 1.5 מיליון הלוואות של רכישת בתים בארהב, לצד שיעבוד על הנכס, אשר ככל הנראה יובילו את בעליהם לחדלי פירעון.

נשמח לסייע בכל שאלה

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן