ארה"ב: ירידה במספר תביעות אבטלה ונסיקה בהתחלות הבנייה

השקעות בארה"ב

על פי פרסומים, שפורסמו אתמול בארה"ב, מספר תביעות האבטלה ירדו ב 37 אלף – שפל של חמש שנים, ואילו מספר התחלות הבנייה זינק לשיא חדש מאז 2008, וזאת בניגוד לציפיות האנליטיים

ישנם מספר פרמטרים המשפיעים על מחירי הנדל"ן בארה"ב – שני פרמטרים עיקריים הינם התחלות בניה ותביעות לדמי אבטלה. ככל שהתחלות הבנייה יעלו, כך יגרמו לעליות מחירים, שכן אף קבלן לא יבנה אם לא יוכל למכור, וכרגע בתים יד שנייה נמכרים בחצי מעלות הבנייה. זאת אומרת שאם לבנות סקוור פיט עולה מאה דולר, כרגע המחירים נעים בין 30 ל 70 דולר לסקוואר פיט, כאשר הקרקע לא עולה כסף, וניתנת בחינם. כמו כן מספר התביעות לאבטלה מהווה מרכיב חשוב, שכן, ככל שתהיה ירידה במספר התביעות כך יגדלו הסימנים של ארה"ב ליציאה מהמשבר.

אתמול בלילה (חמישי) פורסמו הנתונים הראשונים המעידים על ירידה במספר התביעות ועליה בהתחלות הבנייה בשיא של מספר שנים. על פי הנתונים מספר התביעות החדשות לדמי אבטלה ירד ב 37 אלף לרמה של 335 אלף, וזאת בניגוד לציפיות האנליטיים. עוד צוין כי חברות אמריקאיות ממשיכות לגייס אולם החשש כי בעקבות העלאת המיסים למעסיקים יגרום להאטה ואולי אף לפיטורים. אולם על פי האנליטיים שוק העבודה ימשיך להראות סימנים חיוביים גם במהלך שנת 2013.

עוד על פי הנתונים מספר התחלות הבנייה גדל משמעותית ונמצא בשיא מאז שנת 2008. במהלך חודש דצמבר נראה גידול של 12.1 אחוז לעומת החודש המקביל אשתקד והגיע לרמה של 954 אלף בחישוב שנתי. על פי האנליטיים הגידול נובע מריבית נמוכה ותמריצים של הממשלה הניתנת לקבלנים כדי לחלץ את ארה"ב מהמשבר אליו נקלעה לפני 6 שנים.

למעבר לכתבה מתוך CNN  לחץ כאן

להורדת הספר למייל ללא עלות כיצד לרכוש נכס בארה"ב לחץ כאן

נשמח לסייע בכל שאלה

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן