דוגמא הממחישה מה קורה כרגע בארה"ב

נדל"ן בארה"ב

שבוע שעבר טסתי לארה"ב כדי לבחון שוק חדש – אגב את הפוסט הזה אני כותב היישר מניו יורק הקפואה. בכל מקרה, בזמן שאני נוגס בארוחת הבוקר בשדה התעופה התישב לידי זוג מבוגר בשנות ה 65 לחייהם, שעשו דרכם לחופשה במיאמי. איך שהוא השיחה התגלגלה לנדל"ן בארהב.
היא סיפרה לי שאחיינית שלה רכשה דירה באחת השכונות הטובות באורלנדו לפני מספר שנים. ליתר דיוק: האחינית רכשה הדירה בשנת 2004 במחיר 340 אלף דולר, וכעת הדירה שווה בפחות מחצי ממה שנרכשה. האחיינית רכשה את הדירה במזומן ולכן הפסידה המון כסף.
כשסיפרתי לה שאני משקיע בארה"ב וכן מלווה משקיעים לרכישת דירה היא הוסיפה כי היא ממש מבוהלת ממה שקרה, ופשוט מפחדת להשקיע. לטענתה אולי תחזור להשקיע, כשהמחירים יהיו גבוהים יותר. לא הבנתי מדוע היא רוצה לרכוש במחירים גבוהים יותר, הרי כל משקיע מתחיל יודע שצריך לרכוש בזול ולמכור ביוקר. הסבר הגיוני לא קיבלתי למעט העובדה כי היא מפחדת ששוב מחירי הדירות יתרסקו,  ומצפה לראות התאוששות רבה יותר. למרות שהסברתי לה כי היא יכולה באותו זמן להרוויח משכירות היא לא התרצתה ופשוט נשארה בטיעון שזה מפחיד וכי בגלל מה שקרה היא איבדה אמון בשוק הנדלן בארהב ובכלל בעולם.

זאת אגב המחשבה שמייצגת אמריקאים רבים. הם מרגישים חבולים מהמשבר, הם מרגישים מבוהלים. אומנם דעתה אינה מייצגת את כל האמריקאים, אך היא בהחלט לא היחידה שחושבת כך.  
לעומת זאת ביום למחרת פגשתי לא מעט משקיעים ממדינות רבות בעולם שרוכש נדל"ן כאילו מדובר במנה פלאפל. הם יודעים לזהות הזדמנות שמתרחשת באמת אחת לשנים רבות. זה מאוד לגיטימי לפחד, אני מעריך שאם המחירים בארץ היו מתרסקים מעטים האנשים שהיו משקיעים בנדל"ן. אך לא המשקיעים שמזהים הזדמנות.
כשרכשתי נכסים בארץ זה היה במשבר האמריקאי – הבנק בארץ אפילו לא אישר לי משכנתא בגלל חוסר הוודאות. רוב הסביבה בכלל חשבה שנפלתי על הראש. היום בדיעבד מסתבר שלא טעיתי, כי המחירים קפצו מ 2007 ועד היום בעשרות אחוזים, בעצם אולי כן טעיתי – שלא רכשתי יותר.

כרגע יש בשוק הנדלן ארה"ב הזדמנות של פעם בדור – מחירי הדירות הינם חצי מעלות הבנייה והקרקע בחינם – אל תתנו לה לחמוק מידיכם. תהיו כמו המשקיעים ולא כמו ההיא בשדה התעופה שאומנם הכסף יושב בבנק ללא סיכון, אך גם ללא רווח משמעותי.

כדי לדעת מה זה נכס מעוקל http://yarivpaz.blogspot.co.il/2013/02/foreclosure.html

להורדה ללא תשלום ישירות למייל את הספר כיצד להשקיע בנדל"ן בארה"ב http://yarivpaz.mypages.co.il/pages/8594

נשמח לסייע בכל שאלה

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן