"המצב בארה"ב הרבה יותר טוב, אבל יש מקומות שחייבים להתרחק מהם"

נכסים בארה"ב

נכסים בארה"ב

פרופ' ריצרד גרין, מנהל מכון לסק לנדל"ן באוניברסיטת דרום קליפורניה, מגלה אופטימיות ביחס להתאוששות מחירי הדירות, וממליץ מאילו ערים בארה"ב כדאי להתרחק ובאילו כדאי להשקיע.
בראיון שנתן ל Bizportal במהלך ביקורו בישראל, אמר הפרופסור גרין כי תחילת שנת 2012 הייתה גם תחילתו של מפנה. לדבריו, גורמים כמו הגידול באוכלוסיה, הבנייה המעטה והכלכלה האמריקנית המתאוששת, הביאו לשיפור במצבו של שוק הנדל"ן. עליית המחירים, אומר גרין לא תהיה דרמטית. הוא אינו מאמין כי היא תשיג את קצב האינפלציה ומעריך שתעמוד על שניים עד שלושה אחוזים בשנה. לדבריו יהיו כמובן ערים כמו סן פרנסיסקו, בהן נראה עליה חדה יותר, הודות לכלכלה החזקה שלהן. 'השקעה בנדל"ן עדיין כדאית' טוען פרופסור גרין. 'מי שירכוש עכשיו וימתין לפחות חמש שנים ייהנה מעליית מחירים.'

נכסים בארה"ב : מאילו ערים כדאי להתרחק ובאילו כדאי להתמקד?

הפרופסור ממליץ לשמור מרחק מערים כמו דטרויט, באפלו וקליבלנד. לדבריו ההכנסה בערים אלה נמוכה, הואכלוסייה מתדלדלת והעתיד לא נראה מבטיח. הוא מציין את הערים דנבר קולורדו, מינסוטה, מיניאפוליס וסולט לייק סיטי, כערים בעלות אופק חיובי הנהנות מרמת פיתוח גבוהה. מחוץ לארצות הברית, גרין ממליץ על שווקי הנדל"ן של ברזיל. אל השוק ההודי הוא לא היה מתקרב ואילו המגמות בשוק האירופי, אינן חד משמעיות לדעתו.
"אין ספק שמכירת הבתים תגדיל את המלאי" 
לדברי גרין, העלייה במחירי הבתים שיפרה משמעותית את מצבם של הלווים ששווי הנכס שקנו הפך נמוך מהמשכנתא שלקחו. לווים אלה, שלא מכרו את הבתים היות ולא רצו להגיע לחדלות פירעון, מוכנים למכור אותם כעת והצע הדירות למכירה עולה, פרט לקליפורניה, שבה קיימת רגולציה קשה. המלאי הזה, כך מסתבר, קורץ לגורמים ישראלים רבים, הפונים לשוק האמריקאי כדי להשיג תשואה העולה על 4%. 

אלו הוצאות על תיקונים יש בבתים בארה"ב לחץ כאן

להורדה ללא עלות של הספר כיצד להשקיע בנדל"ן בארה"ב לחץ כאן

נשמח לסייע בכל שאלה

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן