Since 2005

Paz Group

חברת השקעות נדל"ן בינלאומית, המתמחה בשוק הנדל"ן למגורים בישראל ובארה"ב, מאז 2005

מי אנחנו?

Paz Group הינה חברת השקעות נדל"ן בינלאומית, המתמחה בשוק הנדל"ן למגורים בישראל ובארה"ב, מאז 2005. החברה שמה לעצמה למטרה לאפשר לכל אחד ואחת לרכוש נדל"ן, ללא פערי תיווך ובמחירים אטרקטיבים גם אם אין למשקיעים הון עצמי גבוה.

ל-Paz Group ניסיון רב בהתמודדות עם משברים כלכליים עולמיים, והיא הצליחה לנווט משקיעי נדל"ן רבים אל עבר השקעות מוצלחות בעת משבר "הסאב פריים" בארהב וכן בישראל. החברה הינה ONE STOP SHOP ועושה הכל עבור המשקיע – החל מהכרת הלקוח, דרך בחירת משכנתא מבנקים איתם אנו עובדים, איתור דירה המתאימה לקריטריונים של המשקיעים, חיבור לעורך דין חיפאי, שיפוץ הנכס במידת הצורך, השכרתו וכמובן ניהול הנכס לשנים קדימה עד המכירה

יריב פז

מייסד החברה

פז הוא אחד מיזמי הנדל"ן המובילים בישראל כיום, והוא מלווה יזמים ומשקיעים בכל שלבי ההשקעה, בדרך להשקעות נדל"ן חכמות ומשתלמות יותר. הוא החל לפעול בשוק בישראל ב-2005 ומאז הוא לקח חלק בלא פחות מ-1000! עסקאות נדל"ן בישראל וארה"ב. 

בנוסף, פז מרצה לנדל"ן במכללות שונות ומגונות, ביניהן: BDO – זיו האפט, מכללת RES ומרכז הבנייה הישראלי. 

כמו כן אנו מנהלים את קבוצת הפייסבוק הגדולה ביותר בחיפה והצפון בה אנשים קונים/ומוכרים נכסים. בקבוצה חברים בקבוצה זו מעל 17 אלף איש!!

איפה יש דירות זולות
ולמה דווקא חיפה ?

 

  • תשואות גבוהות (כ 4 אחוזים, אם מדובר על דירות מחולקות אף יותר) ומחירי נדל"ן זולים (650-900 אלף ₪)
  • העיר השלישית בגודלה בישראל, בעלת חופים, נופים ומקומות בילוי ייחודיים
  • אמצעי תחבורה רבים ומתקדמים – רכבת, מטרונית, רכבל, אוטובוסים
  • מוסדות השכלה גבוהה יוקרתיים: הטכניון, האוניברסיטיה ומכללות שונות
  • מחירי הנדלן בשנים האחרונות עלו כמעט פי 3 – והיא עדיין זולה
  • פארק הייטק בו ממוקמים מטות של חברות הטכנולוגיה הגדולות בעולם
  • נוף לים!!
  • עיר נמל – הסינים השקיעו לאחרונה מיליארדי שקלים בנמל החדש
  • מפנים כנראה בעתיד את המפעלים המזהמים – סיבה להגירה חיובית

FAQ

לכל שאלה יש תשובה

לפניכם שאלות נפוצות של הלקוחות שלנו. במידה ויש לכם שאלות נוספות תוכלו ליצור איתנו קשר וניתן לכם מענה מלא.

נכון, הריביות עלו לאחרונה משמעותית והחזר המשכנתא עלה גם כן. יחד עם זאת מצאנו מוצאים שמעלים את התשואה משמעותית – אחד המוצרים שלנו הינו דירת שותפים – דירה בה גרים מספרים אנשים שלכל אחד סלון וחדר שינה משלו. בזכות דירות השותפים אנו מצליחים להגיע לשכירות שגבוהה מריבית המשכנתא. מעבר לזה חשוב לזכור שבנדלן המשקיע גם נהנה מעליית ערך ולא רק מתשואה ובשנים האחרונות המחירים רק עולים ובאחוזים ניכרים.

התשובה הפשוטה, היא שאף אחד לא יכול להבטיח לך שערך הדירה שרכשת יעלה. אבל, אם מסתכלים על מדד מחירי הדירות מהשנים האחרונות, ניתן לראות שמחירי הדירות בישראל עלו בסביבות ה-5% בשנה, וקיים אפקט ריבית דריבית על עליית הערך שכן כל שנה ה-5% האלה, מחושבים מהערך לאחר עליית השווי. מתחילת השנה עד היום מחירי הנדל"ן עלו ב-6%. בנוסף, חלק מכלכלני הבנקים הגדולים בישראל, מעריכים כי מחירי הנדל"ן בישראל צפויים לעלות בשנים הקרובות.

יש כל כך הרבה סיבות למה להשקיע בחיפה דווקא עכשיו. ראשית חיפה היא העיר ה-3 בגודלה בישראל, והיא העיר היחידה מבין הערים הגדולות שבדקנו, שיש בה שילוב של מחירי נדל"ן נמוכים עם תשואות גבוהות, וביקוש גבוה לשכירות (עד חודש השכרה). חיפה דומה לתל אביב ויש סביבה לא מעט ערים קטנות (קרית ים, קרית ביאליק, קרית חיים, קרית אתא, נשר, טירת הכרמל ועוד). בנוסף,  בחיפה קיימים אמצעי תחבורה רבים ומתקדמים, כמו: רכבת, מטרונית, רכבל ואוטובוסים, מוסדות השכלה גבוהה מגוונים ויוקרתיים, כגון: הטכניון, האוניברסיטה ומכללות שונות, פארק הייטק, בו ממוקמים מטות של חברות הטכנולוגיה הגדולות בעולם, כמו: Intel Microsoft, Apple, Google Amazon ועוד.

בניגוד למה שרבים חושבים, בישראל קיימים אזורים בהם מחירי הנדל"ן נמוכים. האזורים האלה מכונים קו שלישי לפריפריה, והם ממוקמים בשני אזורים עיקריים: ב"ש וכל הערים והישובים שדרומית אליה, כמו: דימונה וירוחם, וחיפה וכל הערים שצפונית עלייה, כמו: קרית שמונה. חיפה היא עיר צפונית מעט מרוחקת, מה שגרם לה להיות פחות מבוקשת בקרב רוכשי הדירות, וכתוצאה מכך מחירי הנדל"ן בה נשארו נמוכים. בחיפה יש ביקוש גבוה לדירות, ולדעתנו היא לא מתומחרת לפי שוויה האמיתי, ואנו סבורים שמחירי הנדלן בה צפויים לעלות בשנים הקרובות, בייחוד אם התוכנית להוצאת המפעלים המזהמים תתממש, שזו סיבה נוספת למחירי הנדל"ן הנמוכים בה. 

שוק ההון בעולם, סובל מתנודתיות ואי יציבות רבה בשנים האחרונות, בייחוד בתקופה הזו של הקורונה. לכן, יועצי השקעות רבים ממליצים לפזר סיכונים ולהשקיע גם בהשקעות אלטרנטיביות, כמו השקעות נדל"ן, שמגלים יציבות גבוהה מאוד. למעשה, מקום המדינה עד היום, מחירי הנדל"ן בישראל מעולם לא ירדו, בחישוב של הטווח הארוך. גם משקיע שרכש דירה בשנות התשעים בהם מחירי הנדלן ירדו במעט היום אותן דירות שוות פי 3 ואף יותר מהשווי אז. בנוסף, בנדל"ן לעומת שוק ההון, הרווח הוא כפול גם מדמי השכירות וגם מעליית שווי הנכס, בשוק המניות לעומת זאת הרווח הוא רק מעליית הערך. כמו כן, השקעת נדל"ן מצריכה הרבה פחות התעסקות לעומת שוק ההון, בו אתה צריך להיות כל הזמן עם האצבע על הדופק, לערוך מעקבים אחרי חברות ומניות ולמכור ולקנות מניות בהתאם. השקעת נדל"ן היא הכנסה פסיבית שמצריכה מינימום מאמץ. 

אנחנו עובדים עם מספר גורמים להביא דירות – קבוצות וואטסאפ/פייסבוק, עשרות מתווכים, אתרי אינטרנט, פרסום בחדרי מדרגות ופה לאוזן. בזכות שיטה זאת אנו סורקים מעל 100 עסקאות מדי חודש (בניגוד למתווך שמייצג את המוכר ויש לו 2-3 דירות לרוב). מכיוון שאנו אחראים גם להשכרה חשוב לנו המיקום והמחיר ואנו מייצגים את הקונים בלבד ולא את בעלי הנכסים. מעבר לזה אנו מייעצים במשכנתא ובכך חוסכים למשקיעים שלנו עשרות אלפי שקלים במהלך המשכנתא, בניגוד למתווך שרק מנסה "לדחוף" דירה ולצאת מהעסקה לעסקה הבאה. אנו רואים את עצמנו כבית השקעות שאחראי על הכל משלב המימון ועד שלב ההשכרה והניהול. חשוב לציין – אנחנו מייצגים את המשקיע ואין לנו אינטרס במוכר שכן את העמלה עבור הליווי אנו מקבלים מהמשקיע לכן נביא למשקיע את העסקה הטובה ביותר עבורו במיקום הטוב ביותר ובמחיר הטוב ביותר. אנו לא קונים בכל השכונות בחיפה וגם בשכונות הנכונות אנו לא קונים בכל הרחובות – כי חשוב לנו שהדירה תושכר ומהר.

גם אם אתם לא גרים באזור חיפה, לפז גרופ, יש חברת ניהול ייחודית שעובדת עמה, שמפעילה אנשי שטח, שדואגים להכל עבורכם. לא משנה איפה אתם גרים, יש אדם שמטפל בשבילכם בנכס, בין אם אתם גרים בארץ או בחו"ל, איש השטח דואג להכל, ואף מעדכן אתכם, אם יש תקלות בדירה או שיש צורך בתיקונים או בתחזוקה. עוד יש לציין כי במידה ויש תקלה המשקיע מעביר ישירות את הכסף לבעלי המקצוע, ללא פערי תיווך או גזירת עמלה כלשהי של החברה. 

ומה לגבי השכרה? אנשי השטח איתם עובדת החברה תשכיר הנכס במהירות תמורת חודש שכירות (החודש הראשון של השכירות), 

ומה לגבי חידוש חוזה שכירות לדייר? אנו נמשיך לנהל את הנכס תמורת חצי חודש בשנה קרי סביב 100 שח לחודש. כמובן, שאם יש לכם אפשרות לנהל את הנכס בעצמכם, באמצעות אדם אחר, ואתם לא צריכים את השירות של חברת הניהול שעמה אנו עובדים, זה משהו שאפשרי.

מצד אחד הדירות שמוצעות למכירה במחירים נמוכים ואטרקטיביים בחיפה, הן אכן דירות ישנות יותר. עם זאת התשואה הפוטנציאלית שניתן להפיק מהן, היא הרבה יותר גבוהה, לעומת הדירות החדשות. הדירות המוצעות מצריכות תחזוקה שהיא לרוב סטנדרטית ולא חורגת מעלות משוערת של חצי חודש שכירות מדי שנה, ואף פחות מזה. יש לזכור שהבנייה בישראל טובה והיא עומדת בסטנדרטים גבוהים, לכן באופן עקרוני הדירות בישראל סובלות פחות מבעיות רציניות של תחזוקה.

באזורים בהם אנו משקיעים, אמנם יש דיירים שנחשבים פחות "איכותיים", לעומת השוכרים בצפון ת"א לדוגמא, יחד עם זאת אנו דואגים לעבוד עם חברת ביטוח שמבטחת את דמי השכירות המשולמים, והיא משלמת למשקיע את דמי השכירות, במידה והשיק של הדייר חזר או שהוא עזב באמצע החוזה. בלי התראה ומבלי למצוא שוכר מחליף. חברת ביטוח שכזו גובה  אחוז קטן ולא משמעותי יחסית מדמי מהשכירות (כ 50-100 ₪ מדי חודש). יש להדגיש, המקרים בהם השוכר לא משלם את דמי השכירות במלואם, הם נדירים, והם קיימים בכל מקום, ולא רק בחיפה ובאזורים בהם אנו משקיעים.

התחרות בשוק הנדל"ן בישראל באופן כללי, ולא רק בין המשקיעים שלנו, היא גדולה, זה לא סוד. לשמחתי, הידע והניסיון שצברנו בפז גרופ, במשך יותר מ-15 שנה ו 1000  עסקאות נדל"ן בישראל ובעולם, מאפשר לי למצוא הזדמנויות השקעה רבות וטובות, עבור כל משקיע ומשקיע, בהתאם לצרכים וליכולות שלו. אנחנו מדי יום מנתחים את המצב בשוק הנדל"ן בישראל, ומאתרים הזדמנויות השקעה אטרקטיביות עבור כל אדם שמעוניין בכך. כמו כן חשוב לצייו כי בחיפה מאות משקיעים פעילים לכן התחרות האמיתית היא לא בין משקיעי החברה אלא בין משקיעי חיפה באופן כללי.

כשרוכשים דירה, יש הוצאות רבות שצריך לקחת אותן בחשבון, שלא תמיד כולן אכן מתממשות. כמו מס רכישה אם יש בבעלותכם דירה נוספת, אם אתם לקוחים משכנתא, יש עלות של פתיחת תיק, ושמאי שלוקח בסביבות ה-300 שקלים עבור השירות. אם הדירה נמכרת באמצעות מתווך, יש צורך בתשלום דמי תיווך בגובה של 2%. בנוסף (משקיע יכול לבחור גם לרכוש דירות ללא תיווך), קיימות הוצאות שוטפות, כמו: הוצאות תחזוקה זוטפות של תיקונים, וכן הדירה יכולה לעמוד ריקה לתקופה קצרה ולא יכנסו דמי שכירות לחשבונכם. בנוסף, אם דמי השכירות גבוהים מ-5,100 ש"ח לחודש, יש לשלם מס בגבוה של 10% מדמי השכירות. מתחת לסכום הזה, אתם יש פטור ממס.

בכל תחום קיימים מעשי הונאה ועוקץ. אבל הסיכוי שזה יקרה בדירות בהן אנו משקיעים, הוא כל כך נמוך, עד לא קיים. ראשית, אנו לא קונים דירות בחו"ל, לא קונים מקבלן, לא קונים דירות רעיוניות על הנייר או קרקע חקלאית. אנו קונים דירות קיימות בנייה ישראלית טאבו ישראלי. הדירות שאנו רוכשים לרוב לא זקוקות לשיפוץ, ונדירים מאוד המקרים, שהדירה לא מושכרת בתוך תקופה של עד חודש ימים. כשמחירי הנדל"ן בישראל לא מספיקים לעלות והביקוש בשיאו, אין סיבה שלא תצליחו להשכיר את הדירה במהירות. בנוסף, את העסקה מלווה עו"ד מקצועי ומנוסה, שדואג לוודא שכל התהליך נעשה באופן חוקי ותקין, ומספק הגנה משפטית למשקיעים. 

התשובה הפשוטה היא שגם אם המחירים יירדו בסופו של דבר הם יעלו שוב. הביקושים בישראל רק עולים וההיצע הדירות נמוך. כל הכלכלנים בישראל מעריכים שמחירי הנדל"ן צפויים להמשיך לעלות, בייחוד כשאחוזי הגירושין והילודה גבוהים, וכשהמדינה מוכרת קרקעות במחירים יקרים, והיא לא בונה מספיק דירות. בנוסף, לישראל מגיעים מדי שנה תושבי חוץ רבים, שאף הם מעלים את הביקוש לדירות. בכלל בישראל, קיים איזשהו חינוך, שמגיע מהבית כנראה, לקנות דירה, כדי שיהיה לך בטחון וגב כלכלי, שגם תורם לעלייה בביקוש לדירות.

ראשית אנו לא קונים בכל השכונות בחיפה אלא רק בשכונות ורחובות מאוד ספציפיים. שנית אנו מתאימים את הדירה לכל משקיע על פי התקציב שלו. מכיוון שאנו פעילים בחיפה מעל לעשור אנחנו יודעים מה יושכר מהר ומה לא, ויודעים את המחיר הנכון של הדירה ולא נותנים למשקיעים שלנו לרכוש במחיר מופקע. כמו כן אנו מסננים דירות לפי מצבם ורואים שהיא תתאים לתוכנית העסקית של המשקיע שהוכנה מראש על פי צרכיו. אם לסכם מה שמנחה אותנו הוא התאמה למשקיע, המיקום וכמובן המחיר הנכון.

דילוג לתוכן