דוח CMA לדוגמא

מה זה Comperative Market Analysis או CMA?

בארה"ב המתווכים או סוכני הנדל"ן, עורכי דו"ח השוואתי עבור המוכר על הנכסים שעומדים למכירה באזור שלו ועל הנכסים שנמכרו באזור. זאת כדי לדעת כמה שווה באמת הנכס

מהו Comparative Market Analysis? אז זהו דוח שדומה בחלקו מאוד לנתוני הנדל"ן ההשוואתיים שמספקת רשות המסים וגם למידע שיש לכם היום ביד 2. אם תבחרו בנכס ביד 2 למשל, תוכלו לראות את מחירי הדירות שנמכרו באזור שלכם ואפילו באותו הבניין. דוח CMA בא לבדוק באיזה מחיר נמכרו נכסים שהם זהים  לנכס שלכם. מי שעורכים את הדוחות הללו הם מתווכי נדל"ן בארצות הברית או ברוקרים במטרה לסייע להם לקבוע מהו המחיר ההוגן שבו הם צריכים למכור את הבית. שימוש פחות שכיח הוא לערך דוח Comparative Market Analysis למטרת סיוע לרוכשים כדי שיוכלו לדעת מהו המחיר ההוגן שהם צריכים לשלם עבור הבית.

בישראל, התפקיד הכמעט יחיד של מתווכים הוא במכירת הנכס עבור המוכרים או באיתור נכס עבור קונים. הם עושים זאת תוך ניהול משא ומתן בין הצדדים. בארה"ב, התפקיד של המתווכים נוגע גם בבחינת שווי הנכס בצורה השוואתית ביחס לנכסים אחרים. הבחינה ההשוואתית הזאת נקראת דוח CMA. אם תרצו אתר מידע נדל"ן של רשות המסים בישראל, מעניק מידע השוואתי זהה בין נכסים, על מנת לסייע בתמחור עסקאות על בסיס עסקאות עבר. דוח CMA בה להעניק למוכר הפוטנציאלי את הנתונים כשהם מונגשים על ידי הברוקר.

מה מכיל דוח CMA?

כשסוכן נדל"ן או ברוקר עורך דוח CMA הוא יערוך דוח שכולל את הממצאים שלו אודות הנכס, כשחשוב לדעת שאין דוח CMA סטנדרטי. כלומר, ייתכן מאוד שדוח אחד יהיה שונה מדוח אחר.

הרבה מאוד סוכני נדל"ן וברוקרים עושים שימוש בתוכנה כדי לייצר דוח CMA השוואתי. אנחנו מסתכלים על הנכסים לפי הסטטוס שלהם בדוח. כשמופיע סטטוס act המשמעות היא שאלה המתחרים של הנכס שלנו ושאינם נמכרו עדיין. בטבלה התחתונה מופיעים הנכסים והעסקאות שכבר נסגרו באזור שלכם, בזכותן תוכלו לקבל מידע על עסקאות אחרונות שבוצעו בפועל.

דוח CMA לדוגמא

דוח CMA אינו הערכת שווי של שמאי!

הדוח הוא גם לא מדע מדויק. עליכם לזכור שמחירי נדל"ן מושפעים מאוד מעונתיות. דוח CMA שהוכן בחודש אוקטובר, משקף את העסקאות שנמכרו בחודש האביב והקיץ. בעוד שדוח שהוכן באפריל מכיל עסקאות שבוצעו במהלך חודשי החורף.

עוד ערך שמניב לנו דוח CMA הוא בהערכת קצב מכירות הבתים בשכונה שלנו. למשל, אם 36 בתים נמכרו בשכונה שלנו ב-12 החודשים האחרונים, אנחנו יכולים להניח ש-3 בתים נמכרים מדי חודש בשכונה. כלומר, אם יש כיום היצע של 12 בתים למכירה, אזי מלאי הבתים בשכונה למכירה עומד על 4 חודשי מכירה. כשאתם מתמחרים את הנכס שלכם למכירה בארה"ב, עליכם לקח בחשבון האם אתם עלולים להישאר בשוק ב-2-3 החודשים הקרובים.

נשמח לסייע בכל שאלה

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן