חשיבותם של הממליצים

נכסים בארה"ב

נכסים בארה"ב

ברכישת נכס בארה"ב בניגוד לארץ יש חשיבות לאדם/ברוקר/יועץ/יזם שרוכשים ממנו או בעזרתו הנכס. אומנם בסופו של דבר אנו רוכשים נכס ולא את אותו אדם אך יש לו השפעה על הצלחת העסקה לכן מומלץ לבדוק מיהו האדם/החברה המוכרת/מייעצת וכן יש לבקש ממנו כמה שיותר ממליצים ולא להתבייש לתחקר אותם


כשהייתי רוכש נכסים בישראל אף פעם לא ייחסתי יותר מדי חשיבות למתווך או ליועץ הנדלן או כל טייטל אחר שמכר לי הנכס. אף פעם לא עמדתי על אופיו ולא הבעתי חשיבות לרזומה שלו וכמה נכסים מכר לפני. ידעתי שאני רוכש נכס ותו לא.

ברכישת נכס בארה"ב המצב טיפה שונה ויש לכך חשיבות לא מועטה. במידה ותפנו ליועץ/ברוקר או כל סוג אחר כזה או אחר של מתווך יש לבדוק מיהו טוב טוב. אל תתביישו לבקש ממנו רזומה, לחקור מי הוא, כמה זמן עוסק בארה"ב, כמה נכסים קנה/מכר לעצמו או למשקיעים, כמה לקוחות יש לו וכו'. אם אתם שוקלים להיכנס לקבוצה אותה מקים היזם תשאלו כמה קבוצות הקים לפני ותבקשו לדבר עם משקיעים קודמים. זה לא משנה מה השירות אותו מציע היזם/המתווך/הברוקר או היועץ חשוב מאוד לבקש ממנו טלפונים של ממליצים, וכשאני אומר ממליצים אני לא מתכוון לממליץ אחד אלא ליותר מזה. אתם הולכים לשים כמה מאות אלפי שקלים בהשקעה – חשבו לעשות את כל הבדיקות לפני. לאחרונה פנה אלי משקיע מהצפון שביקש ממני ממליצים עם טלפונים כדי לברר עליי. בבקשתו היה משהו די מעליב הרי אני לא מוכר נכסים אני מייעץ, אך מהר מאוד הבנתי שהוא צודק לגמרי. הרי הוא רוצה לבדוק בדיוק מי מייעץ לו ועם מי הוא בא בהתקשרות עסקית כזאת או אחרת.

החלטתי לקחת את בקשתו ולהפוך אותה לטיפ: ברוקר/יועץ נדל"ן או כל מתווך כזה או אחר צריך להוכיח לכם בכל דרך אפשרית שהוא האדם איתו אתם הולכים. לכן הוא חייב להביא כמה ממליצים, לספק רזומה וכמובן עדויות לכך. אני מכיר פה לא מעט גורמים בתעשייה שחלקם אף עוסקים בכך שנים ואין להם אפילו 5 משקיעים מרוצים. מספיק בדיקה אחת קטנה כדי לוודא את זה ולהציל את כספי ההשקעה שלכם.

אז מה עושים עם הממליצים? פשוט מאוד – חוקרים גם אותם!!

רגע לפני שאתם מרימים טלפונים לכל הממליצים יש להכין רשימת שאלות הכוללות את השאלות הבאות: מיהו המשקיע (הממליץ), כיצד הגיע ליועץ/ברוקר/מתווך/יזם, מה העסקה אותה עשה, מתי, האם מרוצה מהשקעתו בנדל"ן בארה"ב, מהי התשואה, האם העסקה התנהלה כפי שהובטח בתחילת הדרך, להיכנס למספרים ולשאול כל שאלה שתאיר את הבוקר או היועץ באור נוסף מעבר לרושם הראשוני.

נכסים בארה"ב

חשוב לבדוק טוב שהממליצים הם לא חברים או בני משפחה (גם בזה נתקלתי) של היועץ/מתווך/יזם ולשאול כמה שיותר שאלות, גם כדי להתעניין בהצלחת העסקה וגם כדי לחקור אודות היועץ/יזם/מתווך.
חשוב מאוד לציין אם לברוקר/יועץ אין מה להסתיר הוא יספק לכם את כל הנתונים מבלי להתבלבל במידה והוא מתפתל, אפשר להסיק שיש לו מה להסתיר ואז יש לחשוב פעמיים אם להתקשר איתו בכל חוזה שהוא.


כדי לדעת מהם נכסים שהם אנדר ווטר לחץ כאן

להורדה ללא עלות של הספר כיצד להשקיע בנדל"ן בארה"ב לחץ כאן

נשמח לסייע בכל שאלה

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן