אז איפה הייתי כל השבוע?

רבים שלחו לי מיילים השבוע לגבי עדכון הבלוג שלי והפייסבוק ואיפה הייתי בימים האחרונים. אז כיאה ליועץ לנדל"ן בארה"ב, אפשר לשער שהייתי ב….ארה"ב. והנה הרשמים שלי מביקור של כמה ימים: עליות מחירים, היסטריה של משקיעים זרים, אמריקאים שמתחילים להתאושש מההלם ולקנות לא מעט, ואפילו בנקים שמתחילים להיות גמישים יותר

לא מעט משקיעים סימסו לי השבוע, שלחו לי מיילים והודעות בפרטי בפייסבוק איפה אני. וזה בדיוק הזמן להודות לכם, ולהודות שזה חימם לי את הלב בארה"ב הקפואה. אז האמת שבלי יותר מדי תכנון קפצתי לכמה פגישות, ובין השאר בחנתי שווקים חדשים בווגאס ובניו יורק. לאחר פגישות עם ברוקרים מקומיים הגעתי למסקנה שגם לאמריקאים חוזר הביטחון והם רוכשים נכסים להשקעה ולמגורים. חשוב להדגיש כי לאחר המשבר רוב הרכישות היו של משקיעים זרים, שגילו את הפוטנציאל. האמריקאים לעומת זאת היו בשוק מערכי הנכסים שהתרסקו יום בהיר אחד, ולכן רכישותיהם היו בהתאם, בהשוואה לתקופה ערב המשבר. די אפשר להבין אותם, גם אם בארץ יתרסקו המחירים, המשקיעים יחשבו פעמיים אם להמשיך לרכוש כפי שקונים כעת. שלא לדבר על אלו שרוכשים למטרת מדורים, שייעלמו לגמרי לאחר התרסקות מחירים.

עם החודשים והשנים המשקיעים האמריקאים וגם אלו המחפשים למטרות השקעה קיבלו ביטחון, ולאחרונה אנו רואים לא מעט הלוקחים חלק פעיל ברכישות הנדל"ן בארה"ב. עוד מספרים הברוקרים המקומיים כי ככל שעובר הזמן מהמשבר, קשה יותר להשיג נכסים טובים בכמויות שהיו בשנים האחרונות. לטענתם בחלקים גדולים בארה"ב נרשמו עליות משמעותיות, ובחלק אף נרשמו עליות של עשרות אחוזים במהלך השנתיים שלוש האחרונות.

עוד קשה היה שלא להבחין במהלך הפגישות בארה"ב, כי אלו המתמודדים על רכישות נכסים נוכחו לגלות כי עם הזמן קשה יותר לזכות בנכסים מהבנק, וזאת עקב ריבוי המשתתפים במכרזים הללו. זה לא שחלון ההזדמנויות נסגר, אך אפשר לציין בוודאות כי הוא הצטמצם משמעותית. בארה"ב יש עדיין מלאי גדול של נכסים ברשות הבנקים, אך מדובר בכמות שהולכת וקטנה, ומדובר במגמה ברורה לחלוטין: מי שלא ישקיע בנדל"ן בארה"ב עלול לפספס הזדמנות של פעם בשנים רבות. אם אקביל את זה לארץ, זה כמו אלו שלא רכשו נכסים בשנת 2007 ופספסו פה את גל עליות המחירים.

ללא ספק ניתן לראות את השינוי גם בבנקים. במהלך הביקור נכנסתי לסניף בנק של CHASE  בניו יורק סמוך לשדרה החמישית, כדי לפתוח שם חשבון בנק. עד לאחרונה אי אפשר היה לדבר על אשראי, בטח לא על הלוואות. הפעם המגמה הייתה שונה: בשיחה עם מנהל הסניף התברר כי המדיניות כנראה תשתנה בקרוב, ולבקשתם הם לא שוללים לתת לי אשראי לאחר בחינה של חצי שנה של פעילות בחשבון החדש. מי שעוקב אחר הבלוג שלי יודע כי לא מדובר בעניין של מה בכך, שכן מדובר בשינוי בחשיבה של הבנק. ולמה זה חשוב? מכיוון שברגע שהבנקים ייתנו הלוואות ומשכנתאות גם לתושבי חוץ, המחירים יעלו בקצב מהיר יותר, וכן משקיעים שיש ברשותם נכסים יוכלו להכפיל אותם על ידי לקיחת משכנתא מבנק אמריקאי כנגד שיעבוד של שני הנכסים.

לסיכום: ארה"ב כרגע קפואה מבחינת מזג אוויר אך מחירי הנדלן בארהב ממש לא קפואים והמחירים לא מפסיקים לעלות לכן המלצתי – לכו לקנות, רק חשוב לעשות את זה נכון, וחשוב לעשות את זה חכם.  

כמה עולה דירה בארה"ב לחץ כאן 

להורדה למייל וללא תשלום את הספר כיצד להשקיע בנדל"ן בארה"ב לחץ כאן

נשמח לסייע בכל שאלה

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן