איך קונים דירה ללא הון עצמי?

הרבה אנשים סבורים שכדי לקנות דירה הם צריכים שיהיה להם הרבה מאוד כסף פנוי. אך למעשה, ניתן להיעזר בפתרונות מימון שונים, על מנת לקנות דירה להשקעה ללא צורך בהון עצמי או תוך השקעה של הון העצמי נמוך למדי.

כמה כסף אפשר לקבל במשכנתא רגילה

אם אתם מחפשים אפיק השקעה טוב בנדל"ן, עם תשואה גבוהה, שימו לב שבחיפה ניתן להשיג לא מעט נכסים שמעניקים כיום את התשואה הטובה ביותר בישראל. ביחס לתשואה של 2 – 2.5 אחוז במרכז, בחיפה ניתן להגיע לתשואה כפולה מזה – 4 – 4.5 ולעיתים אף יותר. צורת המימון המרכזית והעיקרית לרכישת דירה בארץ היא על ידי משכנתא. אם אין לכם דירה, ניתן להשיג משכנתא בנקאית של עד 75 אחוז מימון. במידה ואתם קונים דירה להשקעה, כלומר יש לכם דירה נוספת, אפשר לקבל עד 50 אחוז מימון. לפני שנסביר איך בכל זאת אפשר לקבל אחוז מימון נוסף, שימו לב שזה אומר שברכישת דירה של 850,000 ₪, שתניב לכם הכנסה חודשית נאה, תצטרכו כ-200 – 300 אלף ₪. ולמה בעצם לקנות עם משכנתא אפילו אם יש לכם הון פנוי – זו היא ההלוואה הזולה ביותר שניתנת בישראל. הבנקים יכולים לתת ריבית זולה במיוחד, משום שהדירה משועבדת לטובתם. הבנק מבטיח לעצמו שעבוד של נכס נדל"ן בעל ערך גבוה, ולכן מעניק ריביות נמוכות כפליים ויותר לעומת ריביות של הלוואות רגילות.

קנייה ללא הון עצמי, שיטות ופתרונות

כעת, במידה ותרצו להשלים עסקה ללא שום השקעה של הון עצמי, יש כמה אפשרויות. האפשרות המועדפת והמשתלמת ביותר היא לשעבד נכס נוסף. אם יש לכם דירה או נכס נדלן אחר, אפשר לשעבד את הנכס ולקבל משכנתא נוספת. מכיוון שניתן לקבל משכנתא של 50 אחוז על נכס אחד ועוד משכנתא של 50 אחוז על נכס שני, המשמעות היא שבצורה כזאת קונים נכס להשקעה ללא שום הון עצמי.

דרך נוספת להשיג מימון, למי שאין לו הון עצמי בכלל, היא באמצעות הלוואות משלימות רגילות. הלוואות רגילות, שאינן משכנתא, ניתנות בריביות פחות נוחות, אבל זה יכול להיות פתרון סביר לתקופת זמן של כמה שנים. חלופה אחרת היא להשיג מימון על ידי לקיחת הלוואות מוזלות דרך קרן השתלמות או קופת גמל. חשוב לציין כי יש ללמוד את הנושא לעומק לפני שנוקטים בצעד כזה. במידת הצורך תוכלו להתייעץ עם יועץ פיננסי או עם יועץ משכנתאות פרטי. בשיטה כזאת אפשר לבנות תמהיל משכנתא משתלם ונוח, המתאים לכם ותואם את המאפיינים הכלכליים העדכניים (רמת ריבית במשק, הערכות מדד צפויות, תשואה צפויה מהשכרה וכדומה).

אגב, אפשר תמיד לרכוש נכס עם שותפים, כך שגם אם יש צורך בהון עצמי מסוים, הרי שזה מתחלק בין כמה משקיעים. העיקר הוא שבזכות הנכס החדש שלכם, תוכלו ליהנות מהכנסה שוטפת ותשואה טובה ויציבה. צריך לקחת בחשבון שהיום הריביות יחסית גבוהות אממה עליות המחירים והתשואה משכירות לרוב יהיו גבוהות יותר.

 

 

 

נשמח לסייע בכל שאלה

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן