כלכלנית הראשית של פסגות: "עדיף להשקיע בבית בארה"ב מאשר בישראל"

נדל"ן בארה"ב

השקעות בארה"ב

איילת ניר, הכלכלנית הראשית של פסגות בראיון ל- TheMarker: "קניית דירה בארה"ב נראית בעיני עדיפה מקניית דירה בישראל. אנחנו לא ממליצים על קניית דירה בישראל ברמות המחירים הנוכחיות"  

גם לאחר שתי הורדות שהביאו את הריבית לשפל של 1.25%, צופים בשוק הישראלי הפחתה נוספת במהלך השנה. הכלכלנית הראשית של בית ההשקעות פסגות, צופה הפחתות נוספות. לדבריה, בנק ישראל מעדיף לעודד את הכלכלה באמצעות הפחתת הריבית.

נדל"ן בארה"ב : ומה עם העליות במחירי הנדל"ן?

לדברי ניר, בנק ישראל התייחס למחירי הדיור ואמר שהטיפול בהם  צריך להגיע מצד ההיצע,  עליו הוא לא יכול להשפיע. לכן המשקל נמצא כרגע בצד של הייצוא.
"קניית דירה בארה"ב עדיפה על קנייה בישראל"
ניר ממליצה חד משמעית על רכישת דירה בארה"ב. היא צופה שממשלת ישראל תנסה להגדיל את היצע הדירות ולהוביל לירידת מחירים. לדבריה, תרחיש זה לא מאפשר לה להמליץ על השקעה בנדל"ן למגורים בישראל, ברמות המחיר הנוכחיות.

דירה בארה"ב : למה ארה"ב?  

"כי בניגוד לבנק ישראל, הצפוי להמשיך ולהוריד את הריבית, התחזית בארה"ב היא  שהריבית הפדראלית עומדת לעלות ויחד איתה מחירי הנדל"ן. נתונים רבים תומכים בתחזית הזו, כמו עלייה במדד מחירי הבתים. מדדים נוספים שבהם נרשמה עלייה: מדד יכולת הרכישה, המתפרסם על ידי איגוד הנדל"ן האמריקני, מדד בוני הבתים ומדד מחירי הדיור, שרשם בחודש יוני זינוק לרמה של 52 נקודות. נתונים אלה  מעידים על כך ששוק הנדל"ן האמריקני עבר את שיאו של המשבר והוא מתחיל במגמת התאוששות".
האם חלון ההזדמנויות עומד להיסגר?

"עלייה בריבית ובמחירי הנדל"ן עלולה אולי לגרום לסגירתו של חלון ההזדמנויות, אולם על פי הכלכלן הראשי של 'דויטשה בנק' בארה"ב, מדד יכולת הרכישה, המשקלל את אחוזי הריבית, ההכנסות ומחירי הדיור בארה"ב צפוי להישאר ללא שינוי". 


לכתבה המלאה מתוך דה מרקר לחץ כאן 

מהם הדברים שלא יספרו לכם כשתרצו לרכוש בקבוצת רכישה בארה"ב לחץ כאן

להורדה ללא עלות של הספר כיצד להשקיע בנדל"ן בארה"ב לחץ כאן

נשמח לסייע בכל שאלה

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן