ברוקר אמריקאי, בתמונה ברוקרית אמריקאית

מה זה ברוקר אמריקאי ובמה הוא שונה ממתווך בארץ?

בניגוד למתווך ישראלי שיכול לייצר את שני הצדדים בעסקה באין מפריע, ברוקר אמריקאי יכול לייצג תמיד רק צד אחד בעסקה - ברוקר אחד לצד המוכר וברוקר נוסף לצד הקונה

דירה בארה"ב

ברוקר אמריקאי או ברוקר אמריקני

לא שאני רוצה לפגוע חלילה בעבודה או בתפקוד של מישהו אך מתווכים בארץ אינם אהובים על ידי רוכשי הדירות ובטח לא על ידי הקונים. אני לא מכיר אדם שלא ניסה בצורה זאת או אחרת לנטרל אותו ולעקוף את המתווך כדי להגיע ישירות למקור ולחסוך את דמי התיווך. בארה"ב כל העסקות נעשות על ידי ברוקר אמריקאי ואף אחד לא מנסה לעקוף אותם.
מתווכים בארץ אינם אהובים על ידי הקונים והמוכרים. אולי בגלל שיטת העבודה שלהם, אולי בגלל שאינם עושים הרבה למעט להתקשר למודעת למכירה ביד 2 ולפרסם אותה תחת שמם ולגבות דמי התיווך, או אולי בגלל שישראלים לא אוהבים MIDDLE MAN שגוזר קופון שמן בדרך לדירה.
בארה"ב המתווכים או הברוקרים האמריקאים נורא מוערכים והעסקאות נעשות דרכם בלבד. הן המוכר והן הקונה משתמשים במתווך המייצג אותם מול הצד השני.
כשאמריקאי ממוצע מחפש דירה בארה"ב הוא פונה בדרך כלל לברוקר שיעשה עבורו את עבודת החיפוש, המו"מ והסגירה. הברוקר המייצג את המוכר בד"כ פונה לברוקרים קולגות המייצגים מוכרים ויציע ביד (מחיר אותו מוכן לשלם הקונה). זה אולי נשמע מוזר אך אין כל דינמיקה בין הקונה למוכר, הם אינם מדברים באף שלב וגם לא נפגשים.
בדיוק כמו עורכי דין בארץ: לתובע יש עו"ד משלו ולנתבע עו"ד משלו – כך גם בארה"ב עם מתווכים. ההבדל בין ברוקר למתווך ישראלי הוא שהברוקר האמריקאי יכול לייצג אך ורק צד אחד בעסקה ואינו יכול לשמש כמי שמייצג את שני הצדדים. תוכלו לראות בזה עיגון ומניעת הבעיה של ניגודי אינטרסים. 

כיצד מתנהל המו"מ?

כפי שציינתי המוכר והקונה אינם נפגשים באף שלב. בחלק מהמקרים יתקיים בית פתוח והרוכש הפוטנציאלי מגיע לנכס עם הברוקר שלו יחד עם הרוכשים האחרים והברוקרים שלהם. את הבית מציג בד"כ הברוקר של המוכר או מישהו מטעם הברוקר. ישנם מקרים בהם לא מתקיים בית פתוח והרוכש מגיע לבד עם הברוקר לראות את הנכס, עם או בלי הברוקר של המוכר.

כשנבחר בית לרכישה הברוקר מציע BID

במידה והרוכש התרשם מהנכס הברוקר שלו מציע ביד – ממש כמו שמתמודדים על מכרז מהבנק. בביד יצוין בכמה הרוכש שלו מעוניין לרכוש הנכס. הברוקר של המוכר מחויב להעביר ההצעה למוכר ולהחזיר תשובה לברוקר של הרוכש באותו רגע. חשוב לציין כי בשלב זה המוכר אינו יודע אם יגיעו הצעות נוספות או שלא, לכן במידה ויקבל ההצעה, צריך לקחת בחשבון כי יכול היה לקבל הצעות נמוכות יותר או גבוהות יותר.
הצורה שהשיטה הזאת עובדת ברכישת נדל"ן בארה"ב הינה קרה, ואי אפשר להרגיש את המוכר או את הקונה מבחינת המחיר שזה מוכן לקבל והשני מוכן לשלם, לכן המקום לקיום מו"מ כמעט ולא קיים. 
איך יודעים מהם שכונות טובות להשקעה? לחץ כאן
להורדה ללא עלות ישירות למייל את הספר כיצד להשקיע בנדל"ן בארה"ב לחץ כאן

נשמח לסייע בכל שאלה

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן