איך לבדוק את הנכס שקניתי בארה"ב?

בית בארה"ב

בית בארה"ב

בשעה טובה לאחר חיפושים ובדיקת מספר נכסים לרכישה בארה"ב שהתאימו לפרופיל הנכס הרצוי לכם, סוף סוף מצאתם את הנכס הרצוי, הגשתם הצעת מחיר (ביד) וזכיתם. כיצד תדעו שבנכס שאתם עומדים לרכוש אין פגמים נסתרים או פגמים מהותיים שלא גיליתם ועלות התיקון שלהם גבוהה ועלולה לשנות את כל התוכנית העסקית שהכנתם?
מאחר שבארצות הברית תהליך רכישת נכסים מתבצע בצורה מסודרת ומובנית, השלב הבא לאחר שהעברתם מקדמה לחשבון הנאמנות הוא שלב בדיקת מצב הנכס. את האינספקשן עושים אחרי שההצעה שלכם מתקבלת (לפני תהליך הסגירה – הקלוזינג). למטרה זו נועד האינספקשן, או בעברית בדיקת נאותות.

רוב המשקיעים הישראלים שרוכשים נכסים להשקעה בארה"ב , אינם מגיע לראות את הנכס במו עיניו אלא מסתפק בברושור עם תמונות (מהברוקר האמריקאי איתו הוא עובד או מחברת התיווך הישראלית שמחפשת עבורו נכסים לקנייה בארה"ב), או שהוא צופה בנכס באמצעות אחד האתרים המציגים את תמונות הנכס.
חשוב לזכור שלא תמיד התמונות של הנכס שאתם רוצים לרכוש, מעודכנות. לעיתים התמונות צולמו לפני זמן רב ומצב הנכס שונה לגמרי ממראהו בתמונות, לעיתים אף המוכר מצלם רק את החלקים הטובים של הנכס ולא מצלם את הפחות מחמיאים (ונתקלתי בלא מעט כאלו). התמונות גם אינן מראות את הפגמים החבויים מתחת לרצפה, בין הקירות, בתקרה, על הגג, בצנרת, במטבח, באיטום ועוד.

נכסים בארה"ב

אינספקשן ( INSPECTION ) הוא שלב מצוין בהליך הרכישה, כיוון שרוב הקונים אינם רוכשים בתים חדשים שבנייתם הסתיימה לפני שבוע, אלא נכסים בני עשרות שנים (ובמקומות מסוימים אף נכסים שנבנו במאה ה- 19). כפי שכולנו יודעים, נכסים ישנים חשופים לפגעי הזמן, ותמיד קיים פגם כזה או אחר (או מספר פגמים) שדורש תיקון.
ניתן להשוות את האינספקשן לרכישת רכב משומש. אתה מתלהב מהמראה החיצוני, אבל בכל זאת אתה לוקח אותו לבדיקה כיוון שאינך יודע מה מסתתר מתחת לקליפה. אתה מעדיף שאנשי מקצוע, שאינם צד בעסקה ואינם קשורים לקונה או המוכר, יבדקו אותו לפני ולפנים ויתנו לך דיאגנוזה מלאה על מצבו. זה לא אומר שאם תגלה בו פגמים לא תרצה לרכוש אותו, אבל לפחות תדע האם ההצעה שהגשת והתקבלה אכן משקפת את גובה ההשקעה הנדרשת בתיקון הליקויים, או שכדאי לך לסגת לגמרי ולוותר על הרכישה.
את האינספקשן מבצעת חברה מקצועית שאנשיה מומחים בתחום, ומטרתה העיקרית היא גילוי ליקויים בנכס. כדי לדעת שלא קניתם חתול בשק יש לבצע בדיקה של הנכס לפני השלמת העסקה והעברת הבעלות באופן סופי אליכם. האינספקטורים בודקים את הנכס ממש כמו שבודקים רכב לפני קניה. הם מתייחסים לכל פרט קטן ולכל ליקוי, והם סורקים את כל מה שגלוי ולא גלוי. הבדיקה חושפת בפני הרוכש את כל התקלות שהאינספקטורים גילו, כולל תמונות והסברים. אינספקשין הינה בדיקה חשובה שאסור לוותר עליה ואיננה עולה הרבה בכלל – נע בין 250 ל 500 דולר תלוי באזור ובגודל הנכס הנבדק.
בין אם מדובר בצורך לבצע תיקון קטן או תיקון גדול, אם לא תהיה מעוניין לרכוש את הנכס אחרי שבוצע בו אינספקשן, אתה רשאי לצאת מהחוזה ולקבל את המקדמה ששילמת עבורו. יציאה מחוזה לאחר ביצוע אינספקשן היא הליך חוקי ומקובל והנזק שלו לכיס שלכם מתבטא במספר מאות דולרים ששולמו לאינספקטור מבצע הבדיקה.
לפני שהחלטת לאיזה כיוון אתה הולך, כדאי שתתייעץ עם אנשים שמבינים שנמצאים בארץ או מעבר לים, שכן חשוב שתתייעץ ותבדוק כל נכס באופן מדוקדק, ולא תהמר בכספך.
מה ההבדל בין בית פרטי למולטי פמיילי לחץ כאן
להורדה ללא עלות של הספר כיצד להשקיע בתבונה בנדל"ן בארה"ב לחץ כאן

נשמח לסייע בכל שאלה

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן