תגיד, לאן נעלמת???

בחודשים האחרונים אני מקבל לא מעט מיילים/טלפונים עם אותה שאלה – "לאן נעלמת?. למה אתה כבר לא כותב בבלוג?"

אז נכון, לאחרונה ממש הזנחתי את הבלוג ולא כתבתי בו אפילו לא פסיק ועל כך אני מתנצל. סליחה שלא נתתי עוד ידע, עוד חוויות ושיתופים ופתאום הפסקתי לרשום.

זאת פשוט הייתה תקופה עמוסה. אני יודע שזה ישמע כמו תירוץ עלוב אבל מהפוסט האחרון (טיפה יותר מחצי שנה) ועד עכשיו הרכבנו 4 קבוצות שרכשו עשרות דירות בניו יורק, רכשנו בניינים בניו יורק ובאוהיו, ליווינו לא מעט משקיעים בדרך לחלום האמריקאי ואפילו פתחנו קרן להשקעות נדל"ן בארה"ב. מעבר לזה רשמתי לא מעט טורים בגלובס ובאתרים כלכליים נוספים וכן נבחרתי לנהל את הפורום של השקעות נדל"ן בארה"ב, שם אני נמצא מדי יום עונה על לשאלות של משקיעים צמאי ידע.

נכון, אני יודע שאפילו ההספק הזה לא מצדיק את העובדה שהפסקתי לכתוב אבל תודו שזאת התחלה טובה לתירוץ…(:

אז למה בכל זאת אני כותב את הפוסט הזה בתזמון הזה?. לאחרונה התפרסמה כתבה במוסף 7 ימים של כדורגלן העבר אסי בן שמעון על פיה מכר נכסים למשקיעים, נתן להם תשואה מובטחת, שבסוף התפוצצה להם בפרצוף. על פי הכתבה אסי בן שמעון הפך את החלום האמריקאי לסיוט של ממש לישראלים רבים.

אני חייב להודות שבכל פעם שיש כתבה מסוג זה אני מקבל ריקושטים כאלו ואחרים ממשקיעים מפוחדים וחבל שכך. נוכלים ושרלטנים יש בכל תחום לא רק בנדל"ן לא רק בארה"ב. אסור לתת לכמה עשבים שוטים להכפיש תחום שלם.

כבר בספטמבר 2012 כתבתי מאמר בגלובס על תשואות מובטחות של ברוקרים ישראלים, הנה הלינק, חשוב שתיכנסו  http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000784575

הרי תשואות מובטחות זה משהו שצועק לשמים על משהו לא כשר. נראה לכם הגיוני שמתווך פה בארץ ימכור לכם בית בארץ ויתחייב לשלם לכם שכירות כמה שנים כדי שתרכשו את הבית?!?.

נדלן הינו מדע לא מדויק והוא פונקציה של שוק/כלכלה/שוכרים/תעסוקה/אבטלה. כל הפרמטרים הללו אינם ניתנים לחיזוי בטח לא להבטחות שווא. איך אפשר לחזות את הנתונים הללו ולהבטיח תשואה?.

אני מודע שלא פעם אני נתקל במשקיעים שרוצים הבטחות לתשואות ואפילו מתרגזים שאני לא מבטיח. הם נוטים לחשוב שאני מתחמק מתשובות אבל זה ממש לא כך. אי אפשר להבטיח בנדל"ן תשואות, הרי אם יהיו תיקונים לא צפויים?, אם יהיה דייר שלא ישלם?. כל הדברים הללו אינם ניתנים לחיזוי, ומי שמבטיח ומתחייב לתשואות יודע משהו שאתם לא יודעים או מחזיר לכם כסף של עצמכם.

על פי הכתבה אסי בן שמעון היה רוכש נכס למשקיע שלו ב 10 אלף דולר, מוכר ב 60 אלף מרוויח 50 אלף ומחזיר קצת למשקיע כ"הכנסה משכירות". על פי הכתבה הוא כלל לא היה משכיר את הנכס, לא משפץ ולא משלם חשבונות לעירייה. לאחר שהנכס היה מעוקל והמשקיע לא היה מודע לזה, בן שמעון היה קונה את אותו נכס בדיוק מכינוס נכסים למשקיע אחר וחוזר חלילה. חשוב לציין כי כל הנתונים הללו הם על סמך התחקיר של 7 ימים ועל סמך עדויות של משקיעים שלו, שבטח יתבררו בהמשך.

אותי באופן אישי זה מאוד מרגיז אם זה נכון, כי אנשים מאוד ספציפיים מכפישים תחום שלם. בכל תחום יש אנשים לא ישרים. גם בארץ ישנם כאלו שמוכרים בתים לא שלהם, ומסתבר שאין סוף ליצירתיות בכל הקשור למעשי הונאה בתחום הנדלן ובכלל.

יש בארץ מאות ואולי אפילו אלפי משקיעים שרכשו בית בארה"ב כמו שצריך, כאלו שהקפידו על כל הכללים ברכישת נדל"ן, שנהנים מתשואות אמיתיות, שניתחו את הנכס לפני שרכשו והחוויה שלהם טובה בכל הקשור לרכישת נדל"ן בארה"ב. למי שיודע לעשות זאת בצורה מקצועית אני הראשון להמליץ לרכוש בית בארה"ב.

מי שלא מבין ולא יודע וגם לא מתכוון להתייעץ עם כאלו שכבר עשו זאת, הייתי ממליץ להימנע, חבל על הכסף שלכם, שימו אותו בבנק או תשקיעו במשהו שאתם מבינים בו.

באשר לי, מבטיח לעדכן את הבלוג בתדירות גבוהה יותר, כדי שתימנו עם אלו שיודעים לעשות זאת, ושלא יקראו עליכם בתור כאלו שנעקצו.

בין הפוסטים אפשר לפגוש אותי גם בפורום השקעות נדלן בארה"ב בתפוז בלינק הבא:  http://www.tapuz.co.il/forums2008/forumpage.aspx?forumid=2401

נשמח לסייע בכל שאלה

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן